I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 4 mars 2018

Ord på vägen - bröllop 3/3 2018

Idag är er stora dag och ni två blir ett.
Som vi detta har önskat och nu så har det skett.
När vi blickar bakåt så var det redan då -
tydligt för oss andra att det skulle bli ni två.
Nu har ni tagit steget att inför alla här,
svära evig trohet med allt vad det innebär.
Intet nytt under solen att det faktiskt är ni två,
som ska rida ut i stormar och grusiga vägar gå.
Ni har redan haft några dalar
men också levt i kärlekens rus.
Nu väntar familjeliv o vardag,
blöjor och kanske ett hus.
Men det är ju ändå det som är livet - 
vardagen den grå.
Och ni får se till att tillsammans
måla himmelen blå.
Allt är inte bara sött eller surt och
allt är inte bara salt.
Kryddor finns där många,
se bara till att dela på allt.
Bär varandras bekymmer, luta er mot varann.
Älska när det skymmer och så ofta ni bara kan.
Gräla lite, gråt en skvätt och tyck inte lika om allt.
Håll om varann och särskilt när det blåser kallt.
Tänk efter före och dela varandras innersta vrå.
Håll lågan brinnande även om det frestar på.
Somna aldrig osams och lär livets stora gåta,
då kommer ni att älska glömma och förlåta.
Det finns massor jag skulle vilja säga
men orden är så små.
för hur glad jag är för detta och
hur mycket jag älskar er två.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar