I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 31 januari 2015

Is och snö!

Is ute is inne, snö och frost i själ och sinne. Utanför vräker snön ner och maken försöker tappert skotta och hålla gångvägen fri. Vips är snöplogen där och trycker upp nya vallar och mer att göra. Inne slåss jag med stora plastbackar och en frys som får en att tänka på istid eller Nordpolen. Is och snö - aldrig tö. Längtar efter sol, ljus, grönska och kvittrande fåglar. Känner ett stort behov av att tina upp inte bara frysen utan hela min tillvaro. Vill ha sol och ljus inne men även i hjärta och sinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar