I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 26 januari 2015

Fullt upp!

Att ha klassrummet fullt med vetgiriga elever är vardagsmat.  Fröken hit och fröken dit, många är de händer som viftar för att få dela med sig av det de kan eller efter hjälp. Idag var det helt andra elever som drog från alla håll och inte vet jag om jag var till någon hjälp. Men trevligt var det och stämningen var på topp. Kollegialt lärande som någon sa och jag kan bara stämma in. Det är högt i tak och även om det inte finns svar på alla frågor så lär vi oss ett och annat på vägen - tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar