I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 30 januari 2015

Tömd!

Arbetsveckan är över och tur är väl det för orken tog precis slut. Lustigt hur den räcker exakt så länge som det tar att ta sig hem och slå sig ner. Det är som om det bara fyllts på så mycket så det räcker. Det finns ju en reserv att ta av men den blir inte tillgänglig förrän det absolut är nödvändigt. Och nu ser jag inte att det finns något "måste" som tvingar mig att ta till reserven. Därför tänder jag mina värmeljus och en brasa, lindar in mig i en filt, lutar mig tillbaka och låter fredagsaftonen bli ett med mig. Kaffet står på bordet, något gott serveras till och bästa sällskapet att avnjuta det tillsammans med. Tömd, ja men snart påfylld igen. Trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar