I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 1 februari 2015

Vem älskar inte Shirley!

Hon kliver ut ur tv-rutan och rakt in i vardagsrummets hjärta. Med sitt leende, sin utstrålning och sin fantastiska röst delar hon med sig av sin värme och humor. Vilken tjej hon är! Hon är aningen kaxig, för sig med en avundsvärd säkerhet och hon tar ton. Ja tonen är det inget fel på och inte på pipan heller. Framförallt är hon en härlig förebild för oss alla med sin oerhörda förmåga att sprida glädje. Jag gillar henne, Shirley!

Lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar