I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 13 januari 2015

Förtappad!

Jag har tappat mitt ord, jag finner det ingenstans. Förtvivlat undrar jag var det tog vägen. Inte är jag något barfotabarn och inte heller sitter jag på handlarns trapp men likväl är ordet mitt borta. Om ordet var långt eller kort är utan mening och det finns inte heller att läsa på någon papperslapp. Med ljus och lykta söker jag mitt ord som helst ska vara välskrivet. Måhända det kommer tillbaka en dag och då kan jag åter begära ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar