I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 23 mars 2014

Välkommen Herr Knut!

Tänk att en blick genom ett fönster kan förändra så mycket. En grå och till synes ganska trist dag är i vardande. Solen räcker inte riktigt till för att himlen ska vara blå och det mulna är heller inte tillräckligt för att dagen ska vara något att gnälla över. En ledig dag ligger framför och väntar på att fyllas med allehanda göromål, mest jobb ska erkännas. Med en god frukost framför med nybakt bröd och nybryggt kaffe, i gott sällskap dessutom, har jag inget att klaga på. Ändå är liksom lusten lite borttappad eller kanske mest drivkraften. Det är då allt förändras, ett ögonkast senare rinner livsglädjen genom mig igen. Där utanför i vår trädgård har vi finbesök nämligen. Herr Knut är tillbaka, allas vår efterlängtade bofink som lovar att nu är våren här på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar