I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 3 mars 2014

Besked!

Numera vill man knappt svara i telefonen på grund av alla dessa "försäljare" som ringer hela tiden. Det är en försäkring hit och en tidning dit, det är bredbandsbolag och bokförlag med erbjudanden som är unika - endast för mig. Pensionsbolagen flåsar i luren och tycker att jag är så gammal att det är dags att tänka på ålderdomen. Ofta är Postkodlotteriet på hugget och vill förändra mitt liv till det bättre - eller sämre om jag inte går med. Även postlådan är fylld med sådant jag för det mesta kan klara mig utan och sådant som jag önskar att jag slapp. Då och då, om än väldigt sällan är det något trevligt som väntar, i telefonen eller brevlådan, samtal från nära och kära tex. Idag fick jag goda besked! Det som gör ont och växer är gott och det med besked. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar