I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 14 december 2013

Grattis Pappa till de 85!

Grattis älskade Pappa idag när du fyller 85 år. Tapper, ödmjuk, snäll, hjälpsam, omtänksam och alldeles underbar. Min pappa, som själv går genom så mycket just nu men som alltid tänker på mig och frågar efter hur jag har det. Idag är det din dag och åren har rullat på och jag har så fina minnen att vårda och ta fram och hoppas på många fler. Att fylla år i december är inte det enklaste när allting är upp och ner i tillvaron med julstök och julklappar men vi kommer att sluta upp kring dig på din dag idag och lägga julen åt sidan en kort stund. Presenten kan jag inte avslöja än men jag hoppas att den får dig att skratta så där gott och innerligt som bara du kan.
Vad du än tycker själv så är du oförskämt pigg för din ålder och har en varm och go' glimt i dina blå ögon även om de inte alltid gör det de ska. Du bryr dig alltid om hur jag mår och du älskar dina barnbarn lika mycket som de älskar sin Morfar. Och bättre Morfar har mina barn aldrig kunnat önska sig. Jag är så glad och tacksam för att du klev in i mitt liv och att jag får vara en del av ditt liv.






Grattis Pappa på din dag - jag älskar dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar