I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 23 december 2013

God jul!

Jag sitter skönt tillbakalutad och njuter av den värme och det ljus som omfamnar mig. Gnistrande sken från en pyntad gran, värmande lågor från stearinljus och brasa. Härlig julstämning och pirrande förväntan. Känslan av att vara lycklig och förunnad värmer mig inombords. Är så oerhört tacksam för det jag har, nära och kära, hem och vänner. Hjärtat värms av tankar på alla fina som finns i mitt liv. Jag hoppas att alla får en stund av frid och ro i signad juletid. GOD JUL på Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar