I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 29 juli 2013

Jesper, Olof och Olof!

I dagarna så är det namnsdagar att fira. Dock är det lite komplicerat att fira högtidsdagar under sommar- och semestertider. Än är någon borta, än är någon där eller här men inte alla på samma plats. När barnen var små firades namnsdagar nästan lika stort som födelsedagar och det passade så bra eftersom grabbarnas var just på sommaren, mitt i semestern. Då kunde det firas med pompa och med ståt, hissad flagga på frukostbrickan och presenter i form av sommarleksaker inhandlade på Gekås. Ja, ett och annat mjukt paket blev det nog också. Nu är vi utspridda lite här och var och det är svårt med kaffe på sängen när man är på olika håll. Kanske passar det inte heller att få vattengevär eller drake när man är de dryga tjugo. Ett stort GRATTIS kan man dock få och massor med hjärtevarma tankar och kramar, även om de blir mentala.
Så till de finaste killarna i världen, mina stora hjärtan som jag älskar till rymden och tillbaks vill jag just skicka ett så stort GRATTIS  på deras namnsdagar. Självklart skickas ett lika stort GRATTIS till min älskade pappa som också har sin namnsdag en solig sommardag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar