I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 21 december 2015

Stämningen på topp!

Glada tillrop och varma skratt. En och annan svordom och jublande skri. Där finns tårar som trillar av glädje och av besvikelse. Saxar som klipper, först trevande och lite hackigt, sedan snabbt och med skärpa. Småprat och surret från symaskinerna skapar en konsert av ljud och mysfaktor. Runtom mig spirar framtiden. Här är tjejer som kan ta en utmaning och ro den iland. Alla drar sitt strå till stacken, litet eller stort. Jag ser mig omkring i det kreativa kaoset och känner en varm lyckokänsla som nästan tar andan ur mig. Tänk att få vara en del av detta, att få förtroendet och äran. Resultatet blev fantastiska toppar till fantastiska tjejer och stunder som jag kommer att spara, längst in i hjärtat.

Å ni tjejer, lycka till på färden genom den krångliga världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar