I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 9 maj 2015

Hjärtat i halsgropen!

Jag kan verkligen inte titta på hockey utan att pulsen ökar och benen darrar. Hur mycket jag än försöker koppla bort tv:n så tränger ljudet genom märg och ben. Inte gör Lasse Granqvist det hela bättre. Han pratar fort men när det är på gång att hända något då pratar han så fort att han knappt hinner med själv. Vissa meningar är mindre roliga att höra och andra gillar man skarpt tex Sverige är fulltaligt igen. Utvisningar är enerverande oavsett åt vilket håll. Får Tre Kronor utvisning är de en man mindre och risk för kvittering. Är det däremot motståndarna som har åkt på en utvisning då är nerverna utanpå för att förväntningarna på ett mål är så stora. Och man vill verkligen hjälpa till att få in pucken innanför den så förargliga mållinjen. Leder vi så är jag orolig för att de ska tappa spelet och ligger vi under är önskan att det ska bli mål så stor att hjärtat rusar. Jag älskar hockey och mitt hjärta tillhör Tre Kronor men jag önskar att det inte behövde hamna i halsgropen hela tiden när de spelar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar