I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 24 juni 2014

Paus!

Hela jag har tagit paus! Startsträckan är hur lång som helst och allt jag gör går i ultrarapid.  Det är ett medvetet val. Jag har bestämt mig för att sakta farten, varva ner, ta en sak i sänder och låta dagen bli som den kommer. Inget småspring, ingen jäkt eller stress och farande hit och dit. Det jag gör får ta den tid det tar och bara om jag har lust. Nu är sommaren här och inbjuder till långa, lata dagar med läsning, blomplockning och det som faller på. Visst finns där lite att tänka på inför hösten och visst kan jag börja förbereda lite... Men, nej inte än! Först ska pulsen ner, andan ur halsen och sinnet i balans men snart är jag på g igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar