I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 12 juni 2014

Bävan!

Fyra år! Fyra år med glädje, kunskap, förtroende, tillit och respekt. Fyra viktiga och betydelsefulla år där jag har haft äran att få vara en del, en ganska stor del. Nu närmar sig slutet och fast jag har vetat om det har jag inte kunnat förbereda mig. Inte ens varit i närheten av att förstå hur det på allvar kommer att kännas. Nu är det bara en natt mellan mig och en stor, tung men glädjefylld dag. Det är verkligen så kluvna känslor. Det är med stolthet jag ser "mina ungar" lyfta mot nya mål och det är med vemod jag inser att de kommer flyga längre och längre bort. Dock är den innerliga glädjen och värmen än större över att få ha varit med om dessa liv. Och jag kommer alltid bära dem med mig i en väldigt speciell plats i mitt hjärta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar