I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 1 april 2012

Ögonblick!

Det är en vanlig lördag em - kväll härhemma. Ytterdörren öppnas och stängs. Hej och hejdå möter varandra. En del är på väg, in i duschen, till affären och någon är på ingång. Är det ok om jag lånar... Jag skulle bara... Nej, vi äter inte hemma eller jo förresten, kanske se'n. Kan vi sova...? Vi fixar! Jag ska på bio! Jag vet inte, vi ska nog till garaget, kanske eller nå't. Hur många ska äta! 8-9 eller fem, det beror på. Allt är improviserat och bara händer men det är så gott. Köket intas av tre fantastiska brudar som fixar och grejar med mat och dukning. Grabbarna sitter med och trängs om det lilla utrymme som finns. Skratten är nära och stämningen är sååå härlig. Ålder har ingen betydelse när det är högt i tak och andan är god. Inga fjolliga fjortisar här inte utan tjejer som kan skoja och vara sig själva. Trevliga tjejer, säger grabbarna och jag tror att tjejerna tyckte detsamma om dem. Själv njuter jag av hjärtans lust. Det är precis så här det ska vara. Mitt i all förnöjsamhet slås jag av vilken tur jag har och vilken lycka det är att få fånga dessa ögonblick och bara njuta.


Ögonblick av stillhet!


I knoppningens ögonblick!

4 kommentarer:

  1. Det är inte svårt när jag har de allra bästa omkring mig! <3

    SvaraRadera
  2. Åh, vad go du är Veronie! Tack för de två dagarna hos er, det var verkligen hur mysigt som helst och ett minne för livet, kan man säga! Ha en fantastisk bra påsk och ät mycket god påsk-mat! Hälsa alla där hemma, hoppas vi ses snart igen! Kramar ♥

    SvaraRadera
  3. Alva! Vi hoppas att dagarna blir fler. Det är så gott att ha er här. Kram tillbaka! <3

    SvaraRadera