I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 4 april 2012

Filmfrukost!

En ledig dag! Det finns inget bestämt utan den ligger framför och väntar på att fyllas, som en cupcake väntar på sin garnering. Vi ska fylla dagen, bit för bit, tillsammans dottern och jag. Det får bli som det kommer och lusten och orken får styra. Starten är given, en filmfrukost. Inspirerad av sommarens resmål faller filmvalet på "Letters from Juliet". Till den serveras en stor mugg nybryggt kaffe och en bricka fylld med ost, frukt, yoghurt mm. Tänk ändå vad livet är gott att leva. Utanför är himlen klar och luften ny. På mig väntar duschen och Jullan tar ett löp i spåret. Hm, så ambitiös hon är, min finaste. Eftersom förkylningen (läs influensan) inte riktigt gett vika får jag ta det lite lugnt. Frisk luft är bra men inte mot hosta. Om en timme eller så, väntar dagen på oss och vi ska ta för oss, tillsammans. För vad vi gör är inte så viktigt utan att vi gör det tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar