I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 7 april 2012

Glad påsk!

Så har påsken infunnit sig. Här hemma smyger sig doften av påskbord runt i luften och i högtalarna dunkar det rockabilly. Kanske för att känna närvaron av grabbarna som är till Elmia för att fira påsk, allt enligt tradition. I en fallfärdig, grönblå häst (läs 740) istället för kvast färdas de genom mellansverige för att möta alla annan motorburen ungdom i Jönköping. Vad som händer där vill inte ens moderstanken tänka. Dock har vi utökat vår skara med en flickvän. En väldigt söt sådan och hon verkar dessutom väldigt trevlig. Härligt!






Nu väntar snart påskmaten på att bli intagen och sedan en stunds matkoma innan vi umgås med mycket mys och trivsel. Jag önskar alla en riktigt GLAD PÅSK och må ni alla njuta av påskens mat, ledighet och helg. Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar