I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 19 april 2012

Kunde vara värre!

Vilken röra! Idag har jag suttit på flera stolar, talat med kluven tunga och spelat ut alla roller jag har. Lite identifikationskris skulle man kanske kunna säga. Vem är jag nu? Eller kanske mer: Vad är jag nu? Det gäller att skapa mjuka övergångar inför byte av roll och sysselsättning. Framförallt gäller det att hålla isär begreppen och situationerna. Visst är det rörigt och kontrollbehovet blir inte mindre. Vänta nu, vilket block? Ok, den lappen hör dit! Det där tar jag se'n! Prio 1 eller kanske inte om ... Det får bli prio 2 eller 3 förresten. Full fart, ångan uppe och andan i halsen. Telefonen ringer... Javisst, jag ringer upp om fem... Fem blir tio men uppringt blir det. Stryker tre på listan och fyller på med fyra. Det har ändå varit en bra dag, det kunde ha varit värre, kanske. Nu tar jag kväller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar