I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 27 januari 2012

I nattens sena timme!

Nu är nattens timme åter inne, gårdagen är blott endast ett minne. Nu borde alla i sängen sova sött men här sitter jag igen och är åter så trött. Ögonen drar och fäller en tår, magen den snurrar och illa jag mår. Det här kan inte vara rätt, det borde inte vara på detta sätt. Något är galet det vill jag lova när klockan är två och jag inte kan sova. Huvudet spränger och mössan är yr, nu går det runt, jag tror att jag spyr. Svettas eller frysa, lagom kan det inte vara, Nu kommer paniken - lugn det är ingen fara. Än finns det tid att sova ett par timmar. Lustigt, men jag tror att allting rimmar. Kan tro att hjärnan har fått fullständigt fnatt. Jag tror det är dags att säga go'natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar