I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 23 januari 2012

Mitt hjärta!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: hjärtat är ett förunderligt ting. Det spelar ingen roll hur många man lägger till det finns ändå plats för fler. Jag brukar lite skämtsamt säga att: " Mitt hjärta är för stort för min plånbok!". Det ligger en hel del i det men å andra sidan är det värt det. Mitt hjärta är fullt av alla ungar som vandrat in och ut ur mitt liv. En gång tagen till mitt hjärta och man har sin vrå för livet, vare sig man vill eller inte. Där finns massor av gamla dagisbarn, ja nu är de faktiskt till åren komna. För att inte tala om alla dessa skolungar som jag mött och tagit till mitt hjärta. Inte att förglömmas är de grabbar som jag haft äran att vara lagmamma åt, i innebandy och handboll. Mitt lag med tjejer som gav mig så många fina minnen och härliga stunder; HKJ F96/97/98. Alla har de på olika sätt nästlat in sig i mitt hjärta. Dessutom alla de som kommit och gått därhemma, mer eller mindre som hemma i huset. Hela tiden fylls det på med nya barn, ungdomar och nästan vuxna och plats finns, konstigt nog. Jag skulle ljuga om jag sa att jag minns dem alla men en gång tagen till mitt hjärta så finns platsen där.



Min dotter säger att jag ser hjärtan överallt!


1 kommentar:

  1. SVAR: Jag blev så glad av din kommentar, känns underbart att man kan hjälpa någon annan genom orden. Det är därför jag delar med mig.
    Kram.

    SvaraRadera