I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 21 november 2019

Härlig eftermiddag!

Oftast när jag får en förfrågan så tänker jag inte innan jag svarar. Eftertankens kranka blekhet kommer efteråt, kan jag lugnt säga. Häromdagen fick jag ett mail med en fråga och jag tänkte som vanligt inte, utan sa bara ja och så var det med det. Efteråt gick så förståndet in och jag insåg vad jag gjort. Tvivel och tveksamhet drabbade mig men sagt och lovat, så gjorde jag det jag blivit ombedd att göra och vilken härlig eftermiddag det har varit. Fantastiska kvinnor som är pelare i vår verksamhet, och jag fick för en eftermiddag dela deras tid. Jag tror att uppdraget bestod i att lära ut men jag lärde mig kanske mer och framförallt kändes det så gott och bekvämt. Som den samlare jag är så sparar jag på goa stunder och har precis lagt denna eftermiddag till samlingarna. Grått och trist är det i november och denna värre än nånsin men eftermiddagens sällskap lyste upp och värmde ändå in i hjärteroten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar