I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 21 mars 2015

Thank God its friday!

Arbetsveckan är slut och jag måste medge att jag inte är särskilt ledsen för det. Vissa veckor tar ut sin rätt och det behöver inte vara negativt. Dagarna är fulla av aktivitet och tankarna snurrar osorterat och okontrollerat. Det är många bollar som ska hållas i luften för att allt ska gå smidigt och bli till det bästa. Tappas en boll kan det bli kaos och när bollarna blir fler kan det bli kaos då med. Det gäller att försöka få bollarna i mål innan de ramlar och det är inte alltid det ens är möjligt. Särskilt inte de saker som ligger utanför ens kontroll och beslut. Summa summarum så har denna vecka bestått av en blandning av alla sorters bollar. Några har rullat in i mål, kanske till och med i krysset, andra har totalt tappats och en och annan hänger fortfarande i luften. Är det undra på att jag är lite trött?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar