I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 12 december 2014

"Lilla vackra Anna..."

Det finns en väldig massa fina "Annor" runtomkring som är väl värda sin dag. Min svärmor, som stått ut med mig i 30 år, heter Anna i andra-namn. Min fina, fantastiska dotter heter Anna, ja också som
andra-namn. På jobbet har jag toppen-Annor som jag är väldigt glad över att de finns. De är personligheter som jag tycker om att möta varje dag och de finns där när man behöver dem. En fin Anna, vars son jag fick äran att låna i fyra år och som i en annan tid eller värld och med andra förutsättningar skulle ha varit en nära vän. Min engelska-fröken heter Anna i sitt dubbelnamn och hon har verkligen inspirerat mig till mitt yrkesval.  En gammal vän sedan länge svunnen tonår heter Anna och det är många minnen vi delar om än på håll.
Häromdagen var det alla vackra "Annors" dag och må deras dag ha varit fylld av det de förtjänar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar