I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 1 december 2014

En mjölkskvätt!

Det är de små tingen som sätter guldkant på tillvaron. En varm kram, en chokladbit,  något gott till kaffet, för att inte tala om en mjölkskvätt i kaffet. Ja, det kan faktiskt göra min förmiddag. Att det finns en liten, ynka mjölkskvätt att hälla i, ack det så viktiga förmiddagskaffet. Om det än bara blir så att det bräcker. Ni vet så där att kaffet blir en aning grumligt. Men det räcker för att jag ska bli nöjd en stund. Det säger kanske mer om hur ofta det är motsatsen än hur lättroad jag är. Mjölkskvättar dräller det inte av på jobbet och det är till och med ont om kaffe om man inte är påpasslig. För tidig inget kaffe färdigt, för sen, ja då är kaffet slut. Så därför är mjölkskvätten med kaffe en guldkant värdig att notera lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar