I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 23 januari 2013

Mystisdag!

En eftermiddag i veckan, direkt efter jobbet, beger jag mig hem. Ja inte hem hem utan hem till mor och far. Där sammanstrålar jag och dottern över en god smörgås och en kopp kaffe. Här blir vi ompysslade och varmt omhändertagna. Tiden står nästan stilla och det är som om omvärlden för en stund försvinner. Där krymper alla måsten och stress och jäkt läggs åt sidan. Det handlar bara om några få timmar men ack så värdefulla. Vi gör inget speciellt och det är just det som gör det till något alldeles extra. Lite skvaller om vad som hänt sen sist och så pillar vi lite på våra telefoner. Kanske behövs det en hjälpande hand på mobilen eller datorn. För trots att de båda är till åren komna så hänger de med i teknikens framfart. Det är coolt! Med värme i hjärtat ser jag fram emot nästa "mystisdag" då jag återigen får omslutas av värme och kärlek tillsammans med mina älskade föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar