I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 10 januari 2013

Inte på räls!

Oj, det har verkligen varit en rivstart på den nya terminen. Förändringarnas vindar blåser vilket innebär att det åter är dags att ta nya grepp om ideer, kreativitet och utveckling. Allt under pedagogikens vingar och till det bästa för våra elever.
Ett av skötebarnen ska ses över och inom en snar framtid har vår skola ett nytt, fräscht ansikte utåt, att visa upp. Ett litet ansiktslyft kan man kalla det och till viss del håller jag verktygen i mina händer. Spännande, utmanande och fantastiskt roligt. Det innebär också ett stort ansvar och att infria förväntningar samt leva upp till förtroenden. Inte minst kommer det att krävas att få med alla på tåget. Några kommer skjuta på, några kommer vara med och dra och några åker med på köpet men huvudsaken är att det går framåt om än inte på räls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar