I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 7 januari 2013

En arbetsdag!

Så är vi igång igen! Slut på ledighet med en kut-dag som är startskottet på en ny termin. Härligt att träffa kollegorna igen och allt känns utomordentligt bekvämt och hemtamt. Det är högt i tak på diskussionerna och det känns ändå ganska skönt att vara tillbaka i vardagen igen. I klassrummet är det kallt och tomt och plötsligt slås jag av en saknad efter "barna". Det kliar i fingrarna av att få sätta igång och jobba och jag fyller whiteboarden med planerade arbetsuppgifter. På skrivbordet lägger jag fram kommande högläsningsbok och funderar på hur vi kan arbeta kring den, barnen och jag. Efter att ha ställt undan julen låter jag blicken svepa över klassrummet innan jag sätter nyckelknippan i låset. Jag  känner mig rätt nöjd och hoppas och tror att de små kommer att känna sig välkomna på onsdag. En arbetsdag avslutas med lite nya kunskaper och väl hemma intas soffan för en mysstund innan sängen och en, förhoppningsvis, god sömn väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar