I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 6 januari 2013

Julen är på väg ut!

Nu är det bara några få futtiga tickande klockvarv kvar tills julen oåterkalleligen är slut för denna gång. Tomtarna och ljusstakarna är nerpackade i kartonger och kvar står bara julgranen i all sin glans. I morgon ringer klockan för att det är dags att gå upp inte bara för att det är skönt att stänga av den och somna om. Denna julledighet har varit en av de bästa. Jag har fått rå om de mina och det har varit så mysigt. God mat, ja aningen för mycket som vanligt men i gott sällskap är det svårt att låta bli. Nu står vardagen inför dörren men det betyder egentligen bara att det är de dagarnas guldkorn vi får ta tillvara - tillsammans. Gott nytt 2013 - må det bli till det bästa för oss alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar