I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 27 september 2018

Bokmässan 2018

Bokmässan har varit ett mål som jag försökt nå under många år tillbaka och hittills har det varit stolpskott eller hörna varje gång. Men nu, 2018, händer det och ska det vara ska det vara ordentligt. Jag befinner mig i te bara på mässan utan jag är på insidan så att säga och jobbar helt enkelt. Genom en lång krokig väg som gick via dottern hamnade jag här i Adlibris tjänst under Bonniers stora koncern och monter. Så spännande och lärorikt. Jobbet består i att sälja böcker till bokälskare och dessutom tillsammans med människor som också gör det. Det är ett myller och sorl som det är på mässor och än är allt under kontroll men den stora massan väntas på lördag. Då får jag förhoppningsvis nytta av erfarenheterna från ordinarie jobb då bollarna i luften inte bara är många utan också i flera olika färger. Än så länge är det kul även om tempot är lägre än jag dagligdags är van vid men som sagt det blir mer och högre. Sitter just nu i en lounge för en timmes lunch, bara det, en timme! Inser ändå att klockan fem i eftermiddag kommer undertecknad vara aningens trött och sömnen lär infinna sig så fort huvudet landar på kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar