I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 23 november 2017

Läsande!

Jag läser! Eller snarare plöjer jag, bok efter bok. Det är som om jag måste ta igen månader av oläsande. Trots att väskan blev aningen för tung valde jag att packa med böcker av mångahanda genrer, deckare, "feel-good" historiskt, pedagogiskt mm mm. Och jag läser! Jag börjar dagen läsande och avrundar dagen på sammalunda sätt. Balkongen i den tidiga morgonen, solstolen med sol, hav och sand som sällskap, i sängen innan lampan släcks för natten. Drömmen om en vecka med bara vara, en hög med böcker och bästa sällskapet är inte längre en dröm. Det är här och nu! Precis där vi borde vara lite oftare, i nuet. Nu slår jag samman den precis utlästa romanen "Tiggaren" av Sofie Sarenbrant och tänker unna mig en glass med Kap Verdes godaste cappuccino. Därnäst slår jag upp nästa bok, med för mig olästa blad och njuter några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar