I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 21 maj 2017

21 maj!

Födelsedagar blir mindre viktiga med åren och presenterna likaså. Jag har det jag behöver och åldern har liten betydelse när en har kommit över 50-strecket. Jag är så gammal att jag får göra det jag vill, brukar jag svara när eleverna undrar hur gammal jag är. Idag har det i alla fall varit min födelsedag och jag har fått presenter. Frukost på sängen med paket från kärleken var en alldeles utomordentligt bra start på dagen. Till lunch fick jag inta en alldeles förträffligt god smörgåstårta tillverkad av yngste sonen med sambo och så mer paket. En fylleribok kring släktens historia och en magisk penna som kan göra saker i 3D. En mycket spännande pryl som jag inte ens visste fanns, men jag gillar den. Som alltid på min födelsedag så fick jag en ljuvlig bukett med liljekonvaljer av min älskade mamma. En fin dag med solsken och jordgubbstårta på altanen med de käraste jag har. (Saknade dock min fina pappa som drabbats av förkylning.) Massor med grattis-hälsningar har jag fått och det värmer mitt hjärta att bli ihågkommen av så många med så fina ord. Min dag tickar så sakteliga mot sitt slut och i morgon är någon annans dag och en ny dag för oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar