I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 17 februari 2015

Huvudbry!

Ibland kan det hända att allt ställs på sin spets. Allting liksom hamnar i skarpt läge. I sig är det inget fel, det kan till och med vara häftigt och spännande. Ibland kan det dock kännas som om tillvaron hamnar upp och ner, det blir helt enkelt en aning omtumlande. Ska det då fattas beslut blir det en smula snurrigt. Och när dessutom besluten är stora och avgörande, inte bara för mig, då pirrar det faktiskt ordentligt i magen. Nu låter detta mycket mer dramatiskt och oroväckande än det faktiskt är men pirrar gör det och huvudbry har jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar