I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 22 november 2011

Busigt!

Nu har jag fixat en överraskning till maken som är på väg att ta examen som räddningsledare. Jag är så stolt över honom. Han har kämpat på under hösten, både med jobb, plugg och familj. Nu närmar sig avslutningen med stormsteg. Just för tillfället befinner han sig långt uppe i tassemarkerna för det allra sista innan han får ut sitt examensbevis. Här hemma är det tomt och tyst och vi saknar honom förfärligt. Men jag vet något som inte han vet, trala la la la la ... Dottern och jag har kokat ihop något som ska bli en lön för mödan. Vad kan jag såklart inte avslöja men jag hoppas att det ska bli mysigt och härligt. Hm nu räknar jag timmar, minuter och sekunder innan han är hemma hos oss igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar