I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 6 oktober 2019

22 år!

I  tjugotvå år har hösten varit mer färgstark, klarare och lättare att ta sig genom. Den sjätte oktober nittiohundranittiosju föddes ett litet knyte som för alltid förändrat min bävan inför senhösten och den långa mörka vintern. Du, min finaste kickunge som idag är en ung, stark, vacker kvinna som står med fötterna på jorden om än ibland med något drömskt i blicken. Så målmedveten och ändå så mycket här och nu. Du vågar, tar tillfällen i akt, utmanar dig själv och växer, lite varje dag. Du ser på dig själv, oftast lite för kritiskt men också ödmjukt för att kunna förändra och utvecklas. Du är någon att lita till, att hålla handen när åskan går men jag vet också hur väl du behöver bara få vara. Tjugotvå år och livet ligger öppet om än det ibland kan kännas aningens utstakat men fortsätt drömma, ta tillfällena i flykten och njut. Och när vardagen är grå, förstå att det är livet det med. Idag fyller du 22 och det blir ingen frukost på sängen för rent geografiskt är du långt hemifrån men i mitt hjärta och i min tanke är vi nära såsom bara vi kan vara. Genom cyberspace och alla trådlösa trådar och genom mitt allra innersta skickar jag miljarders med grattiskramar och massa kärlek. Grattis Juliette! Jag älskar dig!

1 kommentar:

  1. Den bästa eleven jag någonsin har haft!Jag har aldrig träffat en ung person som var så intellektuell och mogen för sin ålder. Det är för mig roliga minnen!

    SvaraRadera