I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 17 oktober 2016

Världens bästa...

Ett slitet utryck, världens bästa... Kanske har det gått lite inflation i begreppet men ibland finns det inget som bättre kan beskriva just det. Världens bästa är ju något eller någon som en faktiskt inte kan tänka sig att det/den skulle kunna vara bättre. Klart allt kan bli bättre tänker många men ja, eller nej kanske inte. Åtminstone är det så vi kan tillåtas oss att känna ibland, att det finns världens bästa för oss. Jag känner ofta så och det kanske är förmätet tänkt men det är så jag känner. Min familj, vilka är världens bästa om inte de, för mig i alla fall. Mina nära och kära, min bästa vän som finns, tänker på mig och kommer med kakan när kaffet är påsatt, är också världens bästa. När jag kommer tillbaka till jobbet efter några dagars sjukdom och det känns som att kliva in i en varm, öppen famn, vilka kollegor är inte världens bästa då? Eller närmaste kollegan som "pekfingrar" mig att vara rädd om mig och ta det lite lugnare, kan det bli annat än världens bästa då? Och så sist men inte minst, den bästa "chef" en kan tänka sig. Omtänksam, förstående, lyhörd, tillitsfull och helt enkelt fantastisk eller bara rentav världens bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar