I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 17 april 2016

En sån där dag!

Ligger här tryggt i min säng och ska bara låta sinnet komma ner i varv innan John Blund ska få hälsa på. Behöver slappna av, summera dagen, reflektera och komma till ro. Det har inte varit något speciellt idag, inga omvälvande spänningar eller hisnande irrfärder. Nej jag har plockat lite här och lite där. Sorterat och rensat både i skåp och låda. Äntligen är badrumsgrejerna tillbaka och även kökslådorna fick sig en genomkörare. Lite kreativt har vi hunnit med också. Studentkorten är påbörjade och hälften är nästan klara. Och fint blir det! Alla ser olika ut och lite efter person. Plocka, klippa och klistra i en kaskad av papper, band och allsköns ting i sprakande och matchande färger. Härliga stunder i källaren med den bästa av de bästa. Nu ligger jag här och kommer till insikt om vilket fantastisk dag det har varit, trots de grå och trista skyarna och det smattrande regnet mot taket. Vem vet kanske just därför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar