I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 17 oktober 2014

Jonglör!

Nu går tiden så fort att jag har svårt att hålla isär dagarna. Vissa dagar känns som om de varat i en vecka men inte på grund av att de är långa utan för att de är till brädden fyllda. Det ena avlöser det andra och det tredje väntar runt hörnet innan det fjärde kommer ikapp. Det är som ett enda långt gatlopp där kvarteren avlöser varandra. Eller som en jonglör med tok för mycket bollar. Och bollarna som snurrar i luften är så många att det inte finns färger som räcker till att sortera dem i. Dock är det till största delen behagliga, mjuka bollar men visst finns där en och annan hård som en snyting. Det finns ingen hejd på variationen i bollandet och ibland funderar jag på hur min arbetsbeskrivning skulle se ut, om det fanns någon. Kanske skulle det stå tusenkonstnär där det egentligen ska stå lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar