I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 19 maj 2014

Du fattas oss!

Mitt hjärta sörjer men minns med glädje. Jorden har förlorat en människa, en underbar medmänniska. Aldrig har du nekat någon din hand eller din hjälp. Oavsett vad har du funnits där och stöttat, uppmuntrat och framförallt varit ärlig. Alltid sagt ditt hjärtas mening men aldrig menat illa. Skämten var ibland ganska råa och tuffa, precis som du, men vi som kände dig visste vilket stort och varmt hjärta som klappade inuti. Din hand var något att hålla i när åskan gick och din famn var den som alltid var öppen när tårarna strömmade. Ingen kunde behålla en hemlighet som du och en gång din vän alltid din vän. Du lämnar ett stort tomrum men än större är de avtryck du lämnar efter dig hos oss som hade äran att få ha dig i våra liv. Vila i frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar