I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 19 juli 2015

En ljuvlig dag!

En heldag i allra bästa sällskap. Samtal om ditten och datten blandat med en tripp till Kumla för lunch. Där hamnade vi mitt i polisarbetet efter det alldeles nyss inträffade rånet. Dagen fortsatte med Go'glass i Hjortkvarn och en tur till det spöklika Björnhammaren. Hus efter hus står övergivna och påminner om hur förgängligt allting är. Där blev vi också vittnen till den plundring som pågår. Vuxna människor med barn i sällskap som skruvar ner saken och stjäl dem helt enkelt. Mitt på ljusa dagen! Vi fortsatte åt det håll som näsan pekade och fick en härlig roadtrip i ett vackert sommar-Sverige. Skog och blommande ängar med röda stugor och böljande vetefält. Den fantastiska naturen, runtom oss, i mogna färger i ljuv harmoni. Allt det vackra förstärktes av det trevliga sällskapet. Dagen avslutades med mera samtal om allt och inget, njutande av vårt nya förvärv som vi fått att förvalta. Tack för en ljuvlig dag och må den snart gå i repris. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar