I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 11 april 2013

Snurra min jord!

Det är lätt att gå på och vara när vardagen rullar på och livet går på räls. Det är lätt att glömma att njuta av det liv vi har. Det är när vardagen svajar och livet snurrar åt fel håll som allt ställs på sin spets. Då påminns vi om värdet av det vi har. Då inser vi att det är vardagen som är livet. Då gäller det att fånga stunden, dagen, nuet och hålla fast även när det snurrar som mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar